Hanabäck 6.12


Besökte stugan en timme mellan 10 och 11. Äntligen tog jag tag i jobbet med 370 ng. Körde först med bilen ner mot Fors och kollade med kikare att alla antenner hängde fint vilket de gjorde. Gav mig sedan i kast med kast med liten sten över högt belägen björkgren. Lyckades efter tre kast. Lyfte, sträckte, skarvade och lödde. Nu hänger antennen nästan spikrakt hela vägen.

Förbluffande lite snö kvar. Man kan knappt tro att det är en vecka in i december. Normalt brukar vi ju ha en halvmeter snö vid den här årstiden. Nu nästan barmark. Lätt att röra sig i terrängen för antennkontroll.


Placerade en hink med sand på förstukvisten. Finns för gratis avhämtning vid Skyttishallen!

Vi har problem med massor av fyrbenta gäster i stugan. De bär in fröerna som vi lägger ut till fåglarna. Jag har inte bestämt mig för om jag skall använda katten Sixten eller fällor. I vilket fall skall jag ta med mig dammsugare och städa undan de små vännernas visitkort nästa gång jag far dit upp.

Inga kommentarer: