Antennjobb den 17 och 18 januari 2012

Den 18 januari kollade jag 296 hela vägen ner till skogsbilvägen. Skrapade av is och lyfte. På hemvägen kollade jag även 317. Det verkar fattas delar av antennen uppe på höjden.
Den 18 januari kapade jag några smågranar så att jag kunde lyfta upp 296, byte ut en bit av antenntråden och skarvade ihop. Tyvärr visar mätningar att den har fler brott längre bort. Justerade lite på hemvägen. Väl framme vid stugan kände jag mig överraskande pigg och gav mig på att fixa 157° som hänger väl synlig från vägen. Mycket is på denna så det tog nog en dryg timme innan antennen var rengjord och lagad. Den är ju trots allt 550 meter lång.  Den första antennen är nu lagad! Kommande natt lovas mera snö men jag kommer nog att göra lite jobb även i morgon.

Inga kommentarer: