Teknikkrångel i Hanabäck!

Vistelsen i stugan började inte bra. Först ville inte datorn starta som den skulle. Gick igång först på tredje försöket. Vet inte vad det berodde på. När jag sedan satte på mig hörlurarna var det helt tyst. Min hembyggda universallåda innehållande t.ex. omkopplare för val av ljudkälla verkade helt död. Inga lysdioder lyste. Hittade inget uppenbart fel utan gjorde provisoriska omkopplingar, vilka inte var helt praktiska för den fortsatta lyssningen. Jag tappade koncentrationen och fick inte ut särskilt mycket av de mixade konditioner som förelåg. Mest YV, PTR, HJ, lite ÖK + som enda västliga KRND och XEPE.

579,98 07.24
WKAQ San Juan PR stark med reportage om knarkbekämpning. Samtidigt gick en station med het musik på 580,00. Montecristi?
610 07.04
HJKL 6-10 Bolero AM annonserade bl a "6-10 Bolero AM Música para todos"
610 07.07
YVXY Radio Centro kom upp svagt med en annonsering "Desde Radio Centro…." och inte mycket mer. Den här och Bolero AM fadade ut c:a 0745.
640 07.32
ORTF Guadeloupe gick riktigt bra.
860 06.43
Radio Reloj på bl a denna frekvens. Ganska många Cuba denna morgon
869,98 06.10
HCNY2 Radio Cristal Guayaquil kom upp en stund. Ligger lite lägre än WQBS
870 06.08
WQBS San Juan PR med en julhälsning i form a en lång jingle.
890 05.49
Tent Cuba stark med en låt som hette Para Siempre. Trodde först det var något annat eftersom de brukar ligga lite lågt.
960 07.00
YV?? Llanera 960 kommer nog att kännas som en pest nu när 963 försvunnit.

När jag kom hem började felsökning av min utrustning. Det visade sig vara att 220 V kabeln fått sig en smäll när jag passerade dörröppningen in i stugan. Ganska lättfixat.


Inga kommentarer: