Antennjobb och motion i Hanabäcksliden 20070217

For ut till stugan efter att ha tittat på herrslalom på TV. Lastade skidor, linjebyggnadsstång mm. Glömde pjäxor, men det gjorde inte så mycket. Terrängen var knappast skidvänlig. Körde direkt till kurvan och fortsatte på den nästan nyplogade skogsbilvägen ända fram till vändplatsen. Såg direkt att 317 grader var av och att 296 låg på marken. 279 hängde däremot perfekt. Gav mig sedan i kast med felsökning/reparation.

317 var av i branten ner mot skogsbilvägen. Troligen hade en skogsmaskin med kran dragit den med sig eftersom den var nerkletad med en rödlila hydraulolja. Kollade också neråt backen där den fallit av någon klyka. Skarvade ihop och lödde provisoriskt. Gick inte så bra eftersom gasen fungerar dåligt vid minusgrader.

296 var hel. Jag gick hela vägen ner till skogskanten. Inga problem. Orsaken till att den låg på backen var att tre stöttor var knäckta nedanför vägen. Åtgärdades inte.

333 är också hel men har sträckt sig och hänger lågt i backen ner mot ån. Lyfte antennen vid vägövergången och lyfte upp antennen en bit ner i backen. Inget annat åtgärdat.

Övriga antenner är inte kollade men jag skall ge mig ut på en liten promenad i morgon förmiddag och mäta med instrument. På måndag fixar jag kanske några trefot-stöttor till 296.

Inga kommentarer: