Snö till salu? 20080206

Kom till stugan vid 1230 tiden. Hade kört norra vägen via Fors. Det småduggade och Björnavägen var hemskt spårig och hal, ingen bra kombination. Stannade vid 333 antennens norra vägövergång. Antennen var nästan snöfri och hängde högt och fint men dök misstänkt snabbt ner i snön på ovansidan av vägen. Fortsatte mot stugan. Någon 333 syntes inte till. Parkerade bilen i djupsnön på uppfarten, c:a 25 cm ganska kompakt nysnö, vilket gjorde att jag plogade med spoilern. Fyrhjulsdriften gjorde att jag kom mig fram. Parkerade och gick för att kolla 333. Den hängde ner på stugsidan av vägen, djupt under snön. Det jag fick upp liknade mest en massa isiga lunchkorvar trädda på ett snöre. Det verkade nästan som om någon klippt av antennen. Hade den kanske hängt ner över vägen? Gick en bit neråt vägen mot kurvan och spanade in över den tänkta antennterrängen, men fick inte syn på någon antenn. Övergick till att skotta upp en del av gårdsplanen, vilket var jobbigt. Höll på c:a 1 timme innan jag tyckte att det räckte. Passade även på att dra av toppen på snövallarna och ge plats för mera snö. Från stugan kunde jag tyvärr också se att 296 låg på marken direkt där den går in i skogen.
(Klicka på bilderna för fullskärm)

Inga kommentarer: